lördag, december 01, 2012

Till havs

Älskade ungen har hunnit fylla ett år - och lite till faktiskt.
Jag har också åldrats så himla mycket på senaste. Typ 200 år på två år. Men som jag sa till min kompis på fyra-timmars-fikat i söndags: Jag vill ju inte bara vara mamma jag vill vara en milf också.

Eller jag vet inte, eller jag vet. När året är slut ska lillemans pappa ta över och då ska jag vara som vanligt och så där framåt och karriärsinriktad och sådant.

Känner mig himla kluven till det här att vara ifrån barnet mer tid än jag är med honom. Inte orolig över hur min man ska fixa det, för det kommer han såklart göra. Är mest orolig över hur och om jag ska fixa det.

Planerar att jobba hårt nu ett tag och sedan fundera lite mer på hur mycket jag vill jobba egentligen. Funderar över var jag vill bo och hur många ungar vi ska önska oss och allt det där andra.

För två år sedan gifte vi oss och sedan kom Veijo och året efter det  fyllde jag 30 och nu är jag liksom helt otroligt vuxen. Maken säger att det är fånigt att räkna vuxenpoäng när man liksom är helt vuxen. Han har rätt. Så nu kavlar jag upp ärmarna, skaffar en (ny) frisyr och skärper till mig.

Skepp o'hoj!




4 kommentarer:

  1. Kajsa6:52 em

    Men ååååååh, vad jag blir superduperglad av ett inlägg. Jag saknar din blogg och dina ord.
    Du är ta mig fasen den klokaste och roligaste i hela västra Sverige. Skriv mer, snälla! Det gör inget om du åldrats tusen år, för jag är ännu äldre. :-)

    Kram, och glad advent och allt det där.

    SvaraRadera
  2. Men tack, tack, tack! Jag känner mig lite vacklade med alla möjliga tankar så tack, tack, tack igen! Blir verkligen så glad ska du veta.

    SvaraRadera
  3. guld att du skrivit en massa nu! jag satt o hade INGENTING att läsa på nätet, så jag kollade om det fanns nåt nytt i din blogg o det gjorde det!! tre inlägg dessutom :)
    vill förstås se din nya frisyr, men mest av allt vill jag se dig o din ettåring. hoppas ni kan komma o leka hos oss, gärna en hel dag!

    SvaraRadera
  4. Klart vi ska leka allihopa! Det blir fint som snus!

    SvaraRadera