onsdag, januari 11, 2006

Idag

Jo jag vet varför jag har så urbota lite pengar den här månaden; hårklipp och färg (som blev finare än förväntat), flygresa och tågresa norrland t/r, läkarbesök och ny jacka = inga pengar alls kvar. Jag har inte vågat mig in och titta på rean idag heller. Pissigt väder så in i norden, med regn, regn, regn och lite blåst. Kände att kombinationen inga pengar och ett regnigt Göteborg inte låter som en trivsam upplevelse. Tar bilen och åker och tränar ikväll istället så att jag slipper se staden, som jag nu inte sett på tre veckor. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 , 9, 10, 11, 12, 13, 14 dagar kvar tills pengarna kommer. När man som jag är kattmamma går de sista pengarna till kattmat och kattsand. Idag grinade jag dessutom när jag kollade på Veterinärerna, dom var tvugna att avliva en korp som brutit foten. Jag grinade jättemycket och tänkte på att alla ska dö någon gång. Mest tänkte jag på hur det skulle bli den dagen då kattorna blir sjuka eller för gamla, så att jag måste bestämma om dom ska få leva eller inte. Då kom Dexter och la sin leksaksråtta i mitt knä. Jag var så glad att hans lilla rosa hjärta därinne pickade, min lilla pälsgris.

2 kommentarer:

  1. När jag tänker på dig är du alltid glad. Då blir jag glad. Synd att du inte är en av de många som har bestämt sig för att återvända till länet. Men Gbg är också fint, jag vet ju det.

    SvaraRadera
  2. Anonym11:41 em

    Man vet aldrig var jag dyker upp, ich habe homelängtar pretty much.

    SvaraRadera